بارسلونا

بزرگترین وبلاگ رسمی هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا

بزرگترین وبلاگ رسمی هواداران بارسلونا در ایران

رایزیگر، نزدیک نیوکمپ

س از آویختن کفش هایش، مایکل رایزیگر اکنون در گاویا (بارسلونا) زندگی می کند و سیر تکامل بارسا را از نزدیک می بیند، تیمی که توسط یکی از هم تیمی های سابقش هدایت می شود، جوزپ گواردیولا. او جمع بندی کرد: «او یک رهبر و آماده است.»

این مدافع هلندی بارسا را در سال 2004 به مقصد میدلزبورو ترک کرد. سپس او به آیندهوون رفت و اکنون کفش هایش را آویخته است. اما این هلندی تکامل بارسا را از نزدیک دنبال می کند، چون از یک و نیم سال پیش، او در گاویا زندگی می کند. این مدافع سابق که 4 ژوئیه 1997 از آث میلان به بارسلونا آمد، پذیرفت: «در هیچ کجای اروپا نمی توانی مانند اینجا زندگی کنی.»


اعتماد به هم بازی های سابقش
رایزیگر که رختکن را با مربی کنونی، جوزپ گواردیولا، برای چهار فصل تقسیم می کند، شخصیت مرد سانتپدوری را اینگونه می بیند: «او در کارش بسیار خوب است، چون او در رختکن یک رهبر بود. او تیم خوبی دارد و آماده است.» این فوتبالیست هلندی گمان می کند: «این تیم به زمان نیاز دارد، اما می توانیم کاری مهم انجام دهیم.»

او همچنین بازی ها و رختکن را با مربی تیم ب تقسیم کرده است. «وقتی پپ رفت، رهبر لوئیس انریکه بود، آنها هر دو جهان فوتبال را واقعا خوب می شناسند.»

او می خواهد مربی باشد

اکنون، این هلندی هدف های مشابهی مانند بازیکنان سابق دیگر نسلش دارد .رهبری کردن از نیمکت. او مصممانه اشاره کرد: «یک دوره مربیگری را در هلند می گذرانم و در عرض چند سال ممکن است خودم مربی باشم.» او افزود: «من این دوره را در هلند می گذرانم، ولی مایل هستم اینجا در اسپانیا کار کنم، گرچه ممکن است مجبور شوم در آنجا آغاز کنم.»

ویژگی های مدافعان

در نمایه دفاع راست، پستی که او برای بارسا از 1997 تا 2004 بازی کرد، او اظهار کرد این پستی است که همیشه به همکاری در دفاع مربوط می شود. «در همه لیگ ها بحثی است که مدافعان چگونه باید باشند، باید جلو بکشند یا نه... این بستگی به این که مدافع جلوتر بازی می کند یا نه و همچنین هم تیمی ها دارد؛ به عبارت دیگر نوع تیم.»

کودکان فوتبالیست

مایکل رایزیگر، که مجموع 314 بازی برای بارسا انجام داد، می خواهد کودکانش پیروی او باشند. در واقع، این هفته او از تاسیسات نیوکمپ با قصد ثبت نام سه تا از چهار کودکش در مدرسه فوتبال بارسلونا بازدید کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد